01 februar 2010

Tur til Kiel med Color Fantasy

På onsdag reiste vi på cruise da, med Color Fantasy, sammen med Marianne og Glenn, og ungene var skikkelig spente på den store båten. Og så var det jo litt rart at vi skulle til et annet land liksom...
Jeg tror jeg lar bildene fortelle jeg, ble jo tatt en del av dem.


Daniel titter på båten som er utstilt ved innsjekkingen! Oj, så stoooor båt mamma!

I ventehallen var det en fin isbjørn som måtte prøvesittes, her er det Ørjan som prøver.



Daniel har kommet seg opp i overkøya på lugaren. Det var meningen at han skulle sove her, men det var litt høyt og litt skummet syntes han, så han sov mellom meg og Bjørn i dobbeltsenga første natten, og så byttet han og Ørjan den ekstra senga natten etterpå, så da fikk Ørjan ligge hos oss.



Her legger vi ut fra kaia i Oslo. Daniel følger spent med, er jo litt rart at en båt kan være sååå stor.



Ørjan har funnet frem til lekerommet, og disse digre legoklossene ble veldig populære!



Marianne og Glenn på den italienske restauranten på båten. Litt mat må vi jo også ha.



Her har vi vært i taxfree'n og handlet.



Daniel helt oppe på toppen av båten, men det var så grått at vi ikke så noenting, alt for mørkt og tåkete. Men vi koste oss for det.



Dette er neste dag, og det første guttene ville etter frokost var; bygging med DIGRE Legoklosser.



Denne sjiraffen var tøff å sitte på.



Ørjan leker på gulvet.



Moro!


Ørjan kjører i en av de mange glassheisene på båten. Og det var stor konkurranse om hvem av guttene som skulle trykke her ja.



Her er vi på Kaptein Kidd rebusløp, og på en av postene fikk ungene en magisk Kaptein Kidd button, som skulle hjelpe til med oppgavene.



Guttene svarer ivrig på oppgaven her.



Tar en liten hvilepause med litt vann, deilig å slappe av litt innimellom.



Guttene spiller Air Hockey og det er supermoro!



Ørjan tester Guitar Hero på spillerommet, veldig spennende. Og dere, det var jammen moro for oss voksne også, lurer på å kjøpe dette her jeg....



Bilde fra båten.



Må jo ha litt kake også, når man er på båttur, og valget falt selvfølgelig på sjokoladekake.



Og så måtte vi jo på Aqualand, her koser Ørjan seg!



Moro i bassenget.




Den store sklia bak skled Daniel ned flere ganger, men da måtte vi legge vekk kameraet, var egentlig ikke lov til å ha med inn i det hele tatt, men siden det var bare oss der når det åpnet så fikk vi lov. Men rett før han skulle skli kom det noen flere gjester, så da la vi det vekk. Dumt, for han var jo superflink også, det syntes han var så moro. Tok den hele tiden!



Utsikt fra Kiel!



Ørjan og Marianne på toppen av båten, denne kvelden så vi mye mer, og ungene fikk smake på alkoholfrie drinker også.



Bygde en stor robot med ungene før de skulle legge seg, det var moro.



Vi hadde en kjempefin tur, tusen takk til Marianne og Glenn for godt reisefølge. Jeg ble jo sjøsyk første kvelden da, og da var Marianne så snill og hjalp meg å få ungene til å sove. Jeg måtte bare legge meg selv for å ikke bli verre, og det hjalp også. Etter to timer kunne jeg stå opp og være litt sosial også.

Jeg glemte jo kameraet mitt da, eller lettere sagt, batteriet til kameraet, hadde nok tatt flere bilder med mitt eget kamera. Dette er Bjørn's og jeg kan ikke alle innstillingene på det, men et lite knippe ble det i det minste.

__________________

1 kommentar:

ninabakke sa...

Så gøy! :)

Skal få tatt kiel ferja snart vi også! :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

blogger templates | Make Money Online