29 desember 2009

Bittelille og lille julaften

Ja, siden jeg nå har fått lagt ut bilder fra Liseberg får jeg fortsette med bittelille og lille julaften da kanskje, jobber meg sakte men sikkert fremover jeg.


Bittelille julaften pyntet vi treet her hjemme hos oss, siden vi tok det inn alikevel, synes det var godt å få det unnagjort atlså. Ungene hjalp selvfølgelig til, og det er alltid stor stas.

Daniel har fått på seg Mikke nisselua si, og hjelper til med å finne juletrepynt.



Ørjan og Daniel med hodet ned i kassene med juletrepynt. Digger disse nisseluene....

Masse, masse juletrepynt ja!

Daniel hjelper pappa å henge opp på treet.

Daniel og pappa henger opp hjertet som Daniel har laget i barnehagen.

Og her er hjertet til Ørjan.

Ørjan sjekker om det er noe mer pynt igjen....

Og så var treet ferdig!

Så var det lille julaften da.
Da har vi alltid tradisjon med å spise julegrøt, så det ble det jo denne kvelden også. Men på dagen var vi ute og skulle ha flere norske flagg til å ha på treet vårt, og det var ingen lett oppgave nei. Men til slutt fant vi EN som hadde og der fant vi også denne her, og det er jeg så glad for. Mormor hadde en sånn som hun var så glad i, og nå har jeg endelig også funnet en helt lik:

Fikk vært hos frisøren med begge guttene også, noe som virkelig var nødvendig. Og de ble jo sååå fine jo!


På kvelden var det altså grøt på menyen,
og Ørjan spiste med full iver.

Selvfølgelig måtte vi ha julebrus til grøten.
Daniel var ikke fullt så entusiastisk da...

Mandel i grøten må man jo også ha, og for at det ikke skal bli urettferdig må vi jo ha to mandler og to premier, men ingen av guttene er glad i marsipan, så da ble det sjokoladenisse i stedet.

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

blogger templates | Make Money Online